„Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby”
Projekt pn. „Wdrożenie zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania zasobami mieszkaniowymi dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Piekarach Śląskich”został złożonyw imieniu Gminy Piekary Śląskie przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Piekarach Śląskich w ramach naboru do Działania 2.2 Rozwój elektronicznych usług publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Uchwałą nr 640/133/IV/2012 Zarządu Województwa Śląskiego z dnia 13.03.2012 roku projekt wybrany został do dofinansowania i otrzymał dofinansowanie w wysokości 85%. Zakres projektu obejmuje inwestycje związane z wdrożeniem zintegrowanego systemu zarządzania dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Piekarach Śląskich oraz umożliwienie elektronicznego przekazywania informacji mieszkańcom zasobów ZGM.
Głównym celem projektu jest wdrożenie systemu informatycznego pozwalającego na:
- racjonalizację podstawowych procesów obsługi: finansów, budżetowania, zarządzania infrastrukturą, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania strategicznego i operacyjnego, obsługi zamówień publicznych oraz gospodarki materiałowej,
- usunięcie bariery czasu i przestrzeni w uzyskiwaniu informacji – uzyskiwanie informacji na bieżąco i niezależnie od miejsca ich powstania,
- integrację procesów,
- racjonalizację kosztów jednostkowych działalności,
- zwiększenie efektywności wykorzystania majątku trwałego,
- wsparcie dla procesu przemian organizacyjnych,
- rozwinięcie rachunków kosztów, budżetowania i kontrolingu,
- dostarczenie wydajnych narzędzi dla kadry zarządzającej wspomagających.
Po zakończeniu wdrożenia powinny zostać osiągnięte następujące cele:
- bieżący dostęp do informacji zarządczych,
- prawidłowe działanie systemu na wszystkich stanowiskach operacyjnych,
- uzyskiwanie informacji zbiorczej,
- uporządkowanie i uproszczenie procesów zarządczych,
- racjonalizacja procesów,
- racjonalizacja obiegu informacji oraz danych wprowadzanych do systemu, jak i generowanych przez system,
- znaczne zmniejszenie czasu dostępu do potrzebnych informacji,
- wprowadzenie jednolitego formatu dostępnej informacji,
- bieżąca ewidencja zdarzeń,
- wyeliminowanie wielokrotnego wprowadzania danych o tym samych zdarzeniu na poszczególnych stanowiskach operacyjnych,
- zwiększenie zakresu dostępnych danych na wszystkich stanowiskach operacyjnych,
- zwiększenie zakresu i jakości informacji służącej do podejmowania decyzji na wszystkich szczeblach zarządzania,
- stworzenie centralnej bazy danych.
Okres realizacji projektu: lipiec 2007 – wrzesień 2012
Całkowity koszt realizacji projektu: 677.100,60 PLN
Wysokość dofinansowania: 550.096,82 PLN
Wkład własny: 97.075,91 PLN
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.silesia-region.pl