Ułatwienia dostępu

Zmiany w Portalu Mieszkańców oraz e-Fakturze

Informujemy iż trwające modernizacje systemów informatycznych wymusiły zmianę sposobu działania dotychczasowych usług Portalu Mieszkańców oraz usługi e-Faktury, w celu połączenia ich w jedną usługę.

Portal Mieszkańców (zgm-portal.piekary.pl), który do tej pory służył Najemcom oraz Właścicielom lokali do monitorowania ich stanów konta, wpłat, obciążeń i stanu wodomierzy, zostanie zastąpiony Internetową Obsługą Kontrahenta (iok.zgm.piekary.pl).

Oba systemy zostaną połączone w jeden serwis, w związku z czym używany w ramach usługi e-Faktura adres e-mail, zostanie włączony do zasobu serwisu IOK, na poniższych zasadach:

  1. Nowy login i hasło do systemu IOK zostanie dostarczony wiadomością e-mail w momencie pełnego uruchomienia. Dla kont z przed 2018 oraz tych, które nie zadeklarowały w 2018 roku adresu e-Mail (a są aktywne), zostaną poczynione dodatkowe kroki w celu pozyskania (za zgodą) adresu e-mail. 
  2. Nowy adres z którego będą pochodzić korespondencje to iok@zgm.piekary.pl (zamiast dotychczas używanych adresów  faktura@zgm.piekary.pl dla faktur oraz zgm-portal@zgm.piekary.pl),
  3. Każda osoba, która zadeklarowała swój adres e-Mail w Portalu Mieszkańców lub usłudze e-Faktura otrzyma dostęp do IOK, jednak tylko osoby, które zadeklarowały chęć otrzymywania e-faktur będą je dostawać bezpośrednio na skrzynkę e-mail (będzie możliwość samodzielnego zezwolenia na powiadomienie o e-fakturze z IOK).

W miesiącu Luty, zostaną rozesłane pierwsze faktury. O pozostałych zmianach poinformujemy bezpośrednio osoby zainteresowane, które złożyły wcześniej wnioski do poprzedniego systemu. Prosimy o cierpliwość w okresie przejściowym, nie jesteśmy w stanie przeprowadzić modernizacji w jednym okresie rozliczeniowym ze względu na zachowanie ciągłości świadczenia usług.

Przypominamy, że brak wystawienia faktury nie jest powodem do roszczeń o naliczenie odsetek czy niepłacenia opłat (czynszu). Usługa e-faktury jest dodatkową usługą świadczoną pod warunkiem możliwości technicznych niezależnych od ciągłości trwania najmu. Terminy płatności oraz kwoty są określane w umowie oraz dostarczanych dokumentach „zmiana opłat” informującymi o wysokości stawek, które uległy zmianie.