Ułatwienia dostępu

Internetowa Obsługa Kontrahenta ZGM Piekary Śląskie

Aby skorzystać z Internetowej Obsługi Kontrahenta przejdź na adres:

iok.zgm.piekary.pl

Czym jest Internetowa Obsługa Kontrahentów?

Portal IOK czyli Internetowa Obsługa Kontrahentów zastępuje działający wcześniej Portal Mieszkańców dostępny (zgm-portal.piekary.pl), który służył wówczas Najemcom oraz Właścicielom lokali do monitorowania ich stanów konta, wpłat, obciążeń. Portal IOK rozszerza tą funkcjonalność o stany wodomierzy, zgłoszenia internetowe oraz wysyłkę e-faktur.

Jak uzyskać dostęp do IOK?

  1. Należy wypełnić WNIOSEK o utworzenie konta (POBIERZ WNIOSEK), dostępny także w Biurach Obsługi Mieszkańców.
  2. Wypełniony WNIOSEK należy zaopatrzyć własnoręcznym podpisem, co jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu IOK dostępnego tutaj, a następnie złożyć:
    1. w Sekretariacie ZGM,
    2. w Biurach Obsługi Mieszkańców lub
    3. wysłać jako załącznik e-mail (skan lub dobrej jakości zdjęcie z widocznymi danymi i jednoznacznym podpisem).
  3. W odpowiedzi na złożony wniosek otrzymają Państwo na wskazany adres e-Mail dane do logowania IOK, w postaci numeru klienta i tymczasowego hasła.

Maiłem wcześniej konto w Portalu Mieszkańców, co teraz?

Minął czas migracji danych z Portalu Mieszkańców. Aby otrzymać dostęp należy postępować tak jak przy normalnym składaniu wniosku o dostęp do IOK.

Czy jeśli nie mam portalu i e-faktury jestem zwolniony z konieczności terminowej wpłaty?

Przypominamy, że brak wystawienia faktury nie jest powodem do roszczeń o naliczenie odsetek czy niepłacenia opłat (czynszu). Usługa powiadamiania o fakturach i podglądu konta (teraz IOK) jest dodatkową usługą świadczoną pod warunkiem możliwości technicznych niezależnych od ciągłości trwania najmu. Terminy płatności oraz kwoty są określane w umowie oraz dostarczanych dokumentach “zmiana opłat” informującymi o wysokości stawek, które uległy zmianie.

W razie wątpliwości, można sprawdzić swoje płatności i obciążenia w siedzibie ZGM w odpowiednim dziale.