Internetowa Obsługa Kontrahentów
Informujemy, iż modernizacje systemów informatycznych wymusiły zmianę sposobu działania dotychczasowych usług. Portal Mieszkańców (zgm-portal.piekary.pl), który do tej pory służył Najemcom oraz Właścicielom lokali do monitorowania ich stanów konta, wpłat, obciążeń i stanu wodomierzy, zostanie zastąpiony Internetową Obsługą Kontrahenta IOK (iok.zgm.piekary.pl).
Aby uzyskać dostęp do IOK:
- Proszę wypełnić WNIOSEK o utworzenie konta (POBIERZ WNIOSEK), dostępny także w Biurach Obsługi Mieszkańców.
- Wypełniony WNIOSEK należy zaopatrzyć własnoręcznym podpisem, co jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu IOK dostępnego tutaj, a następnie złożyć:
- w Sekretariacie ZGM,
- w Biurach Obsługi Mieszkańców lub
- wysłać jako załącznik e-mail (skan lub dobrej jakości zdjęcie z widocznymi danymi i jednoznacznym podpisem).
- W odpowiedzi na złożony wniosek otrzymają Państwo na wskazany adres e-Mail dane do logowania IOK.
PRZEJDŹ DO IOK iok.zgm.piekary.pl
Maiłem wcześniej konto w Portalu Mieszkańców, co teraz?
Ponieważ IOK pełni funkcję obu systemów dane wcześniej przedłożone, które zawierały poprawny e-mail, włączono do zasobu serwisu IOK, na poniższych zasadach:
- Nowy login i hasło do systemu IOK zostanie dostarczony wiadomością e-mail w momencie pełnego uruchomienia. Dla kont z przed 2018 oraz tych, które nie zadeklarowały w 2018 roku adresu e-Mail (a są aktywne), zostaną poczynione dodatkowe kroki w celu pozyskania (za zgodą) adresu e-mail. Proces będzie realizowany partiami w miarę możliwości przetworzenia tych danych.
- Każda osoba, która zadeklarowała swój adres e-Mail w Portalu Mieszkańców lub usłudze e-Faktura otrzyma dostęp do IOK, jednak tylko osoby, które zadeklarowały chęć otrzymywania e-faktur będą je dostawać bezpośrednio na skrzynkę e-mail (będzie możliwość samodzielnego zezwolenia na powiadomienie o e-fakturze z IOK).
Czy jeśli nie mam portalu i e-faktury jestem zwolniony z konieczności terminowej wpłaty?
Przypominamy, że brak wystawienia faktury nie jest powodem do roszczeń o naliczenie odsetek czy niepłacenia opłat (czynszu). Usługa powiadamiania o fakturach i podglądu konta (teraz IOK) jest dodatkową usługą świadczoną pod warunkiem możliwości technicznych niezależnych od ciągłości trwania najmu. Terminy płatności oraz kwoty są określane w umowie oraz dostarczanych dokumentach "zmiana opłat" informującymi o wysokości stawek, które uległy zmianie.
W razie wątpliwości, można sprawdzić swoje płatności i obciążenia w siedzibie ZGM w odpowiednim dziale